Going up the east coast!

4 mei 2009

Alweer drie weken en 906 kilometer verder! Afgelopen donderdag ben ik aangekomen in Byron Bay, maar in de tussentijd heb ik natuurlijk niet stil gezeten. Ik ben onder andere op surfkamp geweest. Dat was echt ontzettend gaaf. Ondanks dat ik nog nooit eerder op een surfboard heb gestaan, ging het best wel goed. Iets minder aan het kamp was dat we drie van de vier dagen regen hebben gehad. De relaxte sfeer, het lekkere eten en de grappige instructeurs maakten dat echter meer dan goed! En het positieve aan regen is dat het zeewater extra warm is. Gelukkig brak het zonnetje de laatste dag wel alsnog door en ik heb die dag zelfs vanaf mijn surfboard naar een groep dolfijnen kunnen kijken! Daar heb je dus mooi geen dolfijnen cruise voor nodig.

Zaterdag 25 april ben ik samen met Natasja, Nikki en Nicky uit Sydney vertrokken. Natasja zat in de groep waarmee ik vanuit Nederland vertrok. Nikki en Nicky hebben we in Sydney ontmoet. Zij waren drie weken eerder met zo'n zelfde groep als wij naar Australie gegaan. Met z'n vieren zijn we naar Byron Bay gereisd. Onderweg hebben we in verschillende plaatsen overnacht.
Als eerst in Newcastle waar we lekker op het strand hebben gelegen en de lekkerste cappucino hebben gedronken. De dag dat we in Newcastle waren was er niet ontzettend veel te doen. Het was ANZAC day, een belangrijke feestdag voor de Australiers, waardoor alles gesloten was in de stad. De dag daarna zijn we naar Port Stephens, Anna Bay gegaan. Sandboarden was ons doel. Ondanks dat het hard waaide en het zand ons om de oren vloog, was het gaaf om een keer te doen. Het valt me trouwens elke keer weer op hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Na het sandboarden werden we bijvoorbeeld zomaar bij ons hostel afgezet zonder er voor te hoeven betalen. Dat zou in Nederland toch heel anders gaan. Typisch Australische uitspraken zoals no worries, cheers mate, already en C ya Guys vliegen me hier trouwens echt om de oren. Heerlijk hoe ontspannen en relaxt iedereen hier is!

Onze volgende stop was in Port Macquarie. Een rustig dorpje waar we in een mini hostel zaten. Het was echt een gewoon woonhuis waar we met iedereen uit het hostel een spelletje hebben gespeeld in de huiskamer. Heel huiselijk en gezellig en zeker fijn na de grote hostels die ik in Sydney heb gezien. In Port Macquarie zijn we naar the Sundowner Breakwall geweest. Een lange rij rotsen langs de kust waar mensen in de loop der jaren allerlei schilderingen op hebben gemaakt. Ook hebben we het koala ziekenhuis bezocht.

Na Port Macquarie zijn we naar Coffs Harbour gegaan. Het grappige is dat we tijdens onze stops vaak weer dezelfde mensen tegenkomen. De mensen met wie we in ons vorige hostel een spel hadden speeld, kwamen we nu tegen in de supermarkt! Opvallend aan Coffs Harbour was dat de gemiddelde inwoner er zo'n 20 kilo zwaarder is dan in de andere plaatsen waar ik tot nu toe ben geweest. In Sydney bijvoorbeeld viel het met juist op dat iedereen er onwijs sportief is en er gezond uit ziet. In Coffs Harbour waren de mensen met overgewicht niet op 10 handen te tellen.

Na Coffs Harbour zijn we door gegaan naar Byron Bay waar ik alweer een paar dagen zit. De sfeer is hier onwijs relaxt en ik loop vanaf mijn hostel binnen 5 minuten het strand op. Het is hier ontzettend mooi en ik heb al een hoop nieuwe mensen leren kennen. Ik blijf hier voorlopig nog wel een weekje zodat ik hier sowieso mijn verjaardag kan vieren. Daarna zie ik weer verder.

Bedankt in ieder geval voor alle berichtjes die ik tot nu toe heb gehad. Blijf vooral reageren en mailen als je wilt! Ik vind het erg fijn verhalen vanuit Nederland te horen!

Groetjes!

1. Vincent Ruigrok:
    Ha Zus!

Leuk weer eens wat te lezen over je avonturen! Vraag me alleen wel af hoe je je verplaatst tussen de steden en he je telkens weer een verblijf plaats weet te regelen ;-) geniet er maar van!
    Morgen is het feest in Wageningen, maar de weersverwachtingen zijn niet echt goed te noemen, helaas. groetjes en tot mails/blogs
    kus
    vin
  2. Sandra:
    Heej luus!
    Leuk dat je het nog steeds zo naar je zin hebt :) Op je verjaardag ga ik je wel even een mail sturen hoor :D Het ziet er allemaal weer heel gaaf uit (je foto's) en je verhaal klinkt ook superleuk :D
    Heel veel plezier nog! Geniet ervan!!
    xxx
  3. Hanneke:
    4 mei 2009
    Hey luus! leuk verhaal weer en mooie foto's! goed weer van je te horen! Jammer dat je surfkamp zo regenachtig was, kon je die dagen wel t water in of heb je alleen de laatste dag kunnen surfen? Hopelijk nu weer heerlijk zon. Hier in Nederland ziet het er goed uit hoor :) tot mails! geniet ervan! kzu
  4. marieke:
    4 mei 2009
    Hee Luusje! nounou, het klinkt zowaar alsof je het druk hebt! het is vakantie hoor :P
    maar het ziet er allemaal helemaal top uit! geniet maar lekker van het relaxte Byron en tot mails maar weer. kus!
  5. Dionne:
    Zooooo weer gelezen!

Mooie verhalen weer, ik ben alweer jaloers..:( Ga helemaal nergens heen deze zomer helaas..

En Australiërs zijn idd superchill he?? Dat was mij toen ook opgevallen, uberrelaxte mensen.

Kort berichtje maar, ik moet je echt gaan mailen! Ik heb alleen nooit wat te vertellen..:S Ik ga mn best doen.

Kus
  6. Fam.P. Vollebregt:
    :) Hey lieve Lucienne,
    Heel leuk en wijs dat je een reisblog bijhoudt. Wij zijn echt verwonderd wat jij zo meemaakt. Heel fijn om te weten dat je het heerlijk naar je zin hebt. En een leuke mensen en ervaringen je opdoet. Ik probeer het me in te beelden, kan er over dromen hoe je het hebt. Heel leuk de foto's, erg leuk om zo met wat vriendinnen. Lekker op avontuur. :) Ben zei nog wat gaaf dat sandboarden. Jaja wij houden absoluut je blog bij. Heel veel kustjes van tante Ke en Paolo en de kids. xxxxxxxxxxxgroetjes uit naaldwijk
  7. Haagies:
    Hai Lucienne
    Leuk weer wat gelezen te hebben over je reis.Keek al iedere dag of er wat nieuws was.Blij dat je het zo naar je zin hebt.En leuk dat je een gezellig clubje hebt waar je mee op kan trekken,anders is het wel saai denk ik.Alvast een hele gezellige verjaardag toegewenst in het verre Australie.Geniet van iedere dag en ik ga alweer uitkijken naar je volgende schrijven.Groetjes van de Haagies
  8. oom Jan:
    5 mei 2009
    Ha, Lucienne eindelijk heb ik ook het blog gevonden, ziet er naar uit dat je het reuze naar je zin hebt. nog veel reisgenot en we blijven graag op de hoogte van je avonturen. groet oom Jan
  9. Stefanie:
    6 mei 2009
    Heey Luus!

Wat gaaf om je verhalen te lezen. Beetje jaloezie is er wel hoor :-) Vooral de surffoto ziet er echt stoer uit. Hier in nederland is het pisweer, dus knijp maar in je handjes!
    Wij blijven hier op het werk lekker je verhalen lezen!
    liefs margriet en stefanie
  10. marieke:
    8 mei 2009
    GEFELICITEERD!!!! (ja, ik probeer je op zo veel mogelijk manieren te feliciteren :))
    groetjes! Marieke
  11. Alex:
    8 mei 2009
    Heppie beursdee!!!! Da's nog eens origineel; je 22e verjaardag vieren Down Under. Leuk om je te volgen; kijk alweer uit naar je bericht over hoe je je verjaardag hebt gevierd. En de bijbehorende foto's natuurlijk!

Enjoy en cheers!!
    Groetjes, Alex
  12. elly:
    Hoi Lucienne
    Vanuit een regenachtig Nederland van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van.
    groetjes
    Susanne en Elly (Zeist)
  13. Hanneke:
    8 mei 2009
    Luuuus gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er een mooie dag/avond/nacht van!
    Kga zo naar de party bij Rob!
    We zullen voor je zingen daar ;)
    kusje!
  14. Fam.P. Vollebregt:
    9 mei 2009
    Hoi Lucienne,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 22 Jaar alweer, wij ook bijna 22 jaar getrouwd!! Je zal best wel lekker gefeest hebben met je vriendinnen/reisgenoten. Hele fijne dagen Lucienne.

groetjes Karin en Paul
  15. Ben:
    11 mei 2009
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag !

We hopen dat je een hele leuke tijd hebt en krijgt daar en nog bedankt wat je voor ons gedaan hebt !

Ben, Paula, Wybe en Coen
  16. Maaike:
    15 mei 2009
    He meis,

Heb je het naar je zin? Volgens mij wel zo te zien. Geniet ervan

x Maaike